Contact Info / Websites

CG2 Preview

2008-06-05 08:26:34 by Crunchy-Monkey
Updated

Expect to be able to do stuff like this. Expect to play your creation.

CG2 Preview


Comments

You must be logged in to comment on this post.


linuoxlinuox

2008-06-06 17:54:16

SICK.

Crunchy-Monkey responds:

Yes, yes it is.


d00dersond00derson

2008-06-07 13:26:53

i would love to have a strat like that. how close to completion would you say the game is?

Crunchy-Monkey responds:

Well I've done about 14 guitars so far, and 8 of those are the ones from the first game with some minor changes. I plan to make 20 guitars. I try to add 1 guitar minimum each day. Sometimes it's more so hopefully it shouldn't be much longer than a week.


d00dersond00derson

2008-06-09 13:52:13

how do you draw all of the guitars? do you just trace or what? because they look really good.

Crunchy-Monkey responds:

Thanks. Yeah I get pictures of the net then copy and past them into flash. Then all I gotta do is get the line tool and trace over the lines and shit, then color it in. Today I also added your 'Mockingbird' so yeah, be happy and stuff. Give me good scores :D


d00dersond00derson

2008-06-09 17:54:36

awesome. thanks man. all my 5 r will definitely belong to this. can't wait. oh yeah, will there be basses too or just guitars?

Crunchy-Monkey responds:

Maybe. No.


AmrasCalmacilAmrasCalmacil

2008-06-10 11:39:05

Ooh, a Warlock Headstock, nice. I'm looking forward to reviewing this quite a bit, despite the fact that I'll probably make a pink Warlock and giggle like a little girl at it for half an hour. Fan-dabby-dosey!

Crunchy-Monkey responds:

Yeah, heaps of people wanted B.C. Rich headstocks so thats what they're gonna get.


infernus92infernus92

2008-06-11 12:48:45

you should get stuff from artist models also like Ymgwie Malmsteen's Stratocaster's body or Synyster Gates Model' body and other heads from various artists


infernus92infernus92

2008-06-11 12:52:13

put some Dean Guitar parts in the game and some of Dimebag's Models in it too


IMAFIMAF

2008-06-11 13:15:49

OHMAHGAWD.

This is going to own, dude. HURREH UP...

Guess I can't rush a master =P


linkrox40linkrox40

2008-06-12 20:34:30

Looks nice. I also think you should try to make a drum set version maybe? I could be played like different keys=different drums.


sicknick9sicknick9

2008-06-13 00:02:58

dude kick ass i love ur first guitar game i play it everyday and make a new one and its fun the only thing u need to change is the music put some ac/dc please man but write me back and tell me when the new one comes out peace out


sicknick9sicknick9

2008-06-13 00:09:42

dddddddddddddddddddddddddddduuuuuuuuu uuuuuuuuuuuuuuuudddddddddddddddddeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeee keep them coming


PolishMattPolishMatt

2008-06-13 19:34:15

Don't listen to Infernus92, he's an idiot haha. But yeah, you better be adding a variety of pickup configurations.

Crunchy-Monkey responds:

neck, mid, and bridge


StopaStopa

2008-06-17 08:51:22

could you please put in Airline 2P guitar? i saw Jack White playing on rock am ring with that guitar and it looked awesome

Crunchy-Monkey responds:

I'm way ahead of ya. It's already been done.


sgtsambosgtsambo

2008-06-18 15:27:33

Kick-ass!

Cant wait to build some telecasters.


FatalReactionsFatalReactions

2008-06-18 19:01:13

it looks kick ass
but let me tell you...
if there are only 20 guitars...there better be a lot you can fucking do with them!


500freaks500freaks

2008-06-18 19:45:47

I am not trying to be impaitent but WHEN IS IT GONNA BE DONE I CAN'T WAIT!?!?!?!?!?!?!?!?!


G-zoidG-zoid

2008-06-21 10:57:28

great!
now you can make your own guitar
with stripes and stuff
awsum :3


infernus92infernus92

2008-06-21 12:11:16

all this game need is some Dean Parts


metaldethmetalmetaldethmetal

2008-06-28 21:51:28

you need B.C. rich guitars then it would be awesome


d00dersond00derson

2008-06-28 23:06:41

shit dude, how much longer is this game gonna take? i'm tired of waiting. also, did you put different hardware options in (black, gold, etc.)?